God of War Ragnarök

De unde să încep? Este greu să scrii despre un joc video atât de fain. Dacă aș știi povestea lui Kratos de la începuturi, poate aș fi început de acolo. Primul meu contact cu God of War a fost abia în 2018, când am cumpărat jocul chiar în ziua lansării în România. Și atunci, ca și acum, articolul a fost scurt pentru cât îmi place mie să scriu. Prea bun jocul pentru a pierde timpul cu scrisul. Asta a fost în 2018…
Care este situația acum, în 2022? Păi, sincer, nu s-a schimbat prea mult. Mă refer la articol, respectiv lungimea lui. De ce? Dezvoltatorii, bată-i vina! Au creat un joc atât de bun, încât lași cam totul la o parte ca să stai să îl joci. Beleaua mare este că God of War Ragnarök este mai lung decât cel din 2018!

Mă simt obligat să dau un avertisment, încă de la început: recomand jocul tuturor care vor să dea de necaz cu restul membrilor familiei sau cu gașca de pretenari: odată instalat, ți-a fi dorit să ai pastile de cosmonaut și fotoliu biomecanic, plus porții zdravene de ciocongustă americană, de aia de nu mai dormi cu zilele. Da, atât de fain este jocul!

God of War Ragnarök îl joc pe bătrânul PS4 standard. Nu i-a venit încă rândul lui PS5, deh, prețul și disponibilitate luate împreună parcă te face să te uiți…. Din fericire pentru Sony, mai au oameni care fac jocuri exclusiviste foarte faine (The Last of Us II, Ghost of Tsushima, Stray, Horizon Forbidden West, Death Stranding, Deathloop, Days Gone – după mine cel mai bun joc de până acum ce are de a face cu infectații gen The Walking Dead).

God of War Ragnarök 01

Acțiunea jocului se desfășoară la câțiva ani buni de acolo de unde s-a terminat în 2018. Fimbulwinter a dat iama peste tot, mă rog, peste tot în lumea cunoscută. Toți se așteaptă să înceapă Ragnarök.
Pe lângă personajele din 2018, apar multe altele noi. Voi evita să dezvălui povestea, consider că daca aș face așa ceva, cel care va citi cele scrise aici va pierde din surprize. Care sunt destul de multe.

Povestea: este fix și ceva în plus față de cum suntem răsfățați de cei care contribuie la crearea lumii lui Kratos. Am savurat narațiunea, glumele și diversele caractere pe care la întâlnești de-a lungul călătoriei celor doi protagoniști. Nu de puține ori te poți trezi că vrei să afli mai mult, iar dacă nu ești familiarizat cu legendele nordice, mi că îți vine să pui pauză în joc și să începi săpăturile pe internet, pentru informații. Sunt întorsături de situații neașteptate. Din punct de vedere al poveștii, nota maximă.

Grafica: pe PS4 este chiar surprinzător de bună. Nu am întâlnit întreruperi. Mai mult ca sigur că există diferențe mari între un PS4 standard și un PS5. Folosind PS4 standard și un televizor FHD, redarea graficii este ok. După mai bine de 10 ore de jucat, nu am remarcat zgomotul specific solicitării la maxim a consolei.
Detaliile, culorile, peisajele, fața, mimica și îmbrăcămintea personajelor, totul extrem de bine realizat. Mai ales că te afli atât de aproape de personaje.

Gameplay: Am ajuns la o vârstă în care „pierd timpul” cu jocurile video datorită poveștii și a graficii. Nu mai am nici nervii și nici răbdarea să mă „bat” prin jocuri ca acum 30 de ani. Pentru generațiile tinere, poate fi o întrecere, eu unul am trecut de așa ceva. Pur și simplu nu mai am nervii să repet o luptă de n-ori. Mi-a plăcut abordarea celor de la Rockstar în GTA Y: după trei eșuări ai posibilitatea să sari peste, ca să poți înainta în poveste. Din păcate, au rămas singurii care s-au gândit la nervii jucătorilor. Unii boși din God of War Ragnarök sunt ușor de învins, alții îți scot peri albi. Am pățit asta de trei ori până acum (cred că după zeci de ore de jucat – am încercat pe cel mai ușor mod, mă gândesc ce pățesc cei care joacă pe moduri mai grele). Ultima astfel de fază a pus capac. Gata! M-a făcut să șterg jocul și să pun consola în cui. Păcat de poveste, grafică și jocul în general.

Concluzie: un mare joc! Pentru cine are nervi și dexteritate pentru a trece de unii șefi de trib! BAFTĂ!

God of War Ragnarök 02

Lasă un comentariu