Far Cry 5 – Cu mult înainte de lansare

Ce știm până acum despre Far Cry 5? De data aceasta ne vom plimba prin Hope County, Montana, SUA. Regiunea este dominată de clanul Eden’s Gate, condus de preotul radical Joseph Seed, care se crede uns de divinitate pentru a proteja populația din Hope County. Nu se știe împotriva cui. Știm însă că este un dictator înconjurat de o bandă de „tâlhari”.

Nimeni nu este în siguranță, fiecare este intimidat și supus violenței membrilor cultului, astfel încât nimeni nu se încumetă să informeze restul lumii despre ce se întâmplă la ei în „ogradă”. Firește că s-a încercat arestarea „unsului”, dar fără succes. A avut loc o adevărată baie de sânge, ceea ce a sporit și mai mult teroarea.

Jucătorul se trezește fix în mijlocul acestei situații. Mai trebuie să spun că ia partea „oropsiților”? Este în ADN-ul americanilor să ia partea celor asupriți. Deh, politică, chiar dacă realitatea este exact contrarie. Nu?

Trecând peste chestiuni de acest gen (doar pe noi ne interesează distracția, nu chestiunile astea minore legate de lupul moralist, lupul în blană de oaie și turma terorizată, dar mulțumită – nu de alta dar nu cred că oamenii răi sunt mai numeroși, dacă ar fi așa s-ar sfâșia între ei pentru tot ceea ce înseamnă resurse, că dacă omori pe „amărâți” cine mai lucră pentru tine, nu?), acțiunea duce jucătorul pe noi culmi ale prosperității și civilizației… Ups, nah, ăsta este din alt film, ăla cu Ceușescu… Pardonel.

Ceea ce mi-a atras atenția încă de la început: grafica, detaliile. Ciudat cum unii consideră grafica depășită, când jocul nici nu s-a lansat (s-a amânat până prin martie 2018, nu ianuarie, la naiba!). Personajele sunt bine realizate. Există suficiente clipuri pe net cu înregistrări din joc. Numai când mă gândesc la cât de plină de detalii este mâna care ține volanul mașinii sau armele folosite (arme care pot fi vopsite după placul jucătorului).

Cine a jucat ultimul Assassin’s Creed? Destul de complex, cu hartă imensă, nu? Dar Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands? O hartă cât o țară? Ei bine, Far Cry 5 se pare că oferă o hartă la fel de mare (din câte am înțeles eu). Dar… apare imprevizibilul. Adică nu știi ce te așteaptă când te deplasezi de la punctul A (locația ta actuală) la punctul B (misiunea aleasă). Și nu mă refer aici la „dușmanii” de pe drum, cu mai ales la faună… Am văzut cum urșii atacă oamenii pe marginea drumului sau pe câmp / pădure. Nu că ar fi ceva nou, jocurile Far Cry o au implementată de mult. Dar una este să te afli în mijlocul acțiunii unei misiuni și să ai parte de atacuri neașteptate. De imprevizibilitate…
În privința faunei ai cam de toate. Fiind vorba de Montana, urșii sunt la ei acasă și sunt peste tot: caută de mâncare în tomberoane, atacă vacile, oameni…

Ce altceva mi-a plăcut? Autodrive, un fel de autopilot pentru vehicule. Care chiar funcționează bine, din câte am putut observa. Apoi, dacă vehiculul în care te afli încasează prea multe, începe să aibă probleme, iar în bord se aprinde lampa care indică avarie la motor. Fain. Încearcă să țintești cu arma o persoane prietenoasă sau un aliat… reacția face toți banii! În Far Cry 5 poți racola un coechipier, de la un simplu sondat și până la un lunetist, cu armă de foc sau arc. La mai toate jocurile, când „vorbești” cu un personaj, nimic din jurul tău nu „deranjează” discuția respectivă. Ei bine, în Far Cry 5 m-am amuzat când la aceeași misiune discuția este întreruptă de un atac din partea dușmanului, în alta de către un lup iar în alta deloc, nici un „deranj”. Îmi aduc aminte cum cineva din echipa Far Cry a spus că nici ei nu știu ce sa va întâmpla în joc în această privință. 🙂 Misiunile pot chiar ele imprevizibile. Pe subiect: ești „invitat” la un moment dat să pui mâna pe un anumit vehicul. Te duci frumos la locul în care se află, dar ești detectat și cineva fuge mâncând norii cu vehiculul respectiv. Nu ai încotro, trebuie să îl urmărești. În majoritatea cazurilor este o vânătoare lungă, dar… în alt caz, șoferul se răstoarnă cu mașina respectivă, moare în accident iar tu trebuie doar să repui mașina pe roți (prin împingere).
Atenție când te joci cu focul (sticlele incendiare, de exemplu). Depinde cum bate vântul!

Există un număr impresionant de obiecte ce pot fi colectate, altele de prădat, inclusiv camioane de marfă, am auzit chiar vorbindu-se de convoaie.

Misiunile sunt dintre cele mai variate. Nu există joc open world fără misiuni secundare. În Far Cry 5 avem destule, care necesită diferite moduri de a le duce la îndeplinire.

Avanposturile… specific Far Cry. Le poți cuceri în mai multe feluri. Dacă nu vrei sa ai de a face cu întăriri, dezactivează mai întâi alarmele și apoi ocupă-te de inamici. O poți face direct, cu armele fumegând, sau pe furiș, cercetând mai întâi zona și planificând atacul. Încă nu mi-am dat seama de tovarășii care te pot însoți, adică pe care îi poți recruta, dacă în afară de comanda unde să se ducă poți da și alte comenzi, genul „numai foc de acoperire” sau atac la baionetă. Nu de alta, dar în caz contrar s-ar putea să îți strice socotelile mai degrabă decât să te ajute.

Pe de altă parte, ceea ce nu mi-a plăcut în joc este conceptul de… rezistență. În al doilea război mondial am avut partizanii din rezistență. Până și în Războiul Stelelor avem parte de rezistență. În viața reală, #rezist. Pă bune? Nu zic că jocul este rău datorită conceptului de rezistență, dar oameni buni, ce ar fi să vorbim eventual de ceva nou? Altă motivație? Nimic?

Grafica: este foarte faină. M-a impresionat mai ales priveliștea văzută din avion sau elicopter. Pur și simplu nu te mai saturi. Să luăm zborul cu avionul. Dacă plonjezi, efectul de viteză este foarte bine redat. Iar când tragi cu mitraliera se aud zgomotele metalice înainte de percutare. Mi-au plăcut detaliile interiorului și cum se vede terenul de sub tine. Interiorul autovehiculelor este și el bine redat, cu detalii suficiente pentru ca respectivul autovehicul să pară real.
Parbrizele vehiculelor sunt uneori polarizante, lucru vizibil dacă spargi parbrizul cu o piatră.

Arme: ai parte de toate, de la bâte, țevi, lopată (asta este haioasă, galbenă cu un smiley), pistoale, mitraliere, uzi, AG-ul, ce mai, un întreg arsenal!

Gameplay: din câte am văzut la cei care au avut șansa să îl butoneze… vai de mama noastră. Fraților, nu am văzut unul care să fie „normal”: o iau pe arătură, la propriu și la figurat, intră cu mașina sport direct prin pădure doborând tot ce poate și la ies în față, am văzut de  mai multe ori aceleași misiuni jucate de diverși, cam toți o apă și un pământ, unul și-a măcelărit „angajatul” complet gratuit, ca să nu mai zic că în fața unui container din care răzbătea „tânguiala” unui urs, altul dând înconjor pe afară, după spargerea lacătului, cei doi urși doreau să fugă ambii în pădure, dar nah, lasă că îi ciopârțim mai bine… Adică numai chestii brutale. Bine, este un joc, dar dacă un psiholog are nevoie de un studio asupra psihicului concetățenilor de pe întreg mapamondul o să îi fie de mare ajutor astfel de filmulețe. Nu pot să  nu uit GTA 5 Online, când mergi și tu ca tot jucătorul cu mașina sau pe jos în căutare de unii cu care să faci chestii haioase și se trezește un psihopat să tragă aiurea în tine. I-am scos pe mulți din minți (că deh, aveam căști cu microfon ca să aude toți ce bine înjură ei) alegând un loc în care nu putea ajunge la mine (unul cu tancul). Până la urmă psihopatul respectiv a părăsit sesiunea. Sau alții care după ce te doboară aiurea în tramvai și pe care începi să îi vânezi, lichidându-i de mai mult de o dată, părăsesc și ei sesiunea. Toate lucrurile astea pot spune multe. Așa și cu cei care au apucat să joace Far Cry 5. Acum,. când pe PS 4 ai nevoie să plătești o taxă anuală să joci oline, nu am cum să văd ce se petrece în mediul oline. Mi-a fost însă suficient să văd GTA 5 pe PS 3.
Când ataci o tabără inamică, asigură-te că nu există ostatici. Dacă da, atunci încearcă să nu dai buzna ca bizonul. ostaticul va fi omorât de inamici pentru a nu se alătura cauzei tale. Sună cunoscut?
Să revin însă la ce se poate face în Far Cry 5: focul mi se pare foarte interesant, mai ales că te poți arde dacă nu ești atent. Poți sabota vehiculele, care vor lua foc și vor exploda, focul întinzându-se pe o rază destul de mare. Dar când de dus să fii să sabotezi propria mașină în orașul tău?
Abia aștept să trec la partidele de vânătoare. Urți, lupi, cerbi etc. Sau pescuitul…

Sonorul din joc este cât se poate de realist. Poți auzi inamicii înainte de a îi vedea, îți dai astfel seama cam în ce direcție sunt. Apropo, unii habar nu au să dea importanță auzului. Atunci când ești în mașină, zgomotele sunt filtrate de geamuri, totul pare cât de cât real. Cel mai tare mi –sa părut zgomotul produs de încărcarea puștii de vânătoare cu alice, tub după tub.

Chestii haioase sau mai puțin haioase: uneori inamicii uciși se lipesc de obiecte, respectiv autovehicule, în cele mai bizare poziții. Dacă arunci o sticlă incendiară pe un inamic, acesta se aprinde și fine fugind spre tine, așa că trebuie să îl lichidezi dacă nu vrei o îmbrățișare incendiară.
Taurul înfuriat este în stare aproape să răstoarne un camion. Încearcă să dobori unul cu o lopată, hehehehe. Mă refer la taur.
Atacul dihorului, mă rog, al micuțului cu dinți ascuțiți, cunoscut într-un Far Cry anterior, este o adevărată pacoste.

Cam atât. Aștept jocul pentru un review mai amplu.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s