Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands

Al doilea joc pe anul acesta care promite, mult. Un joc care se asemenea destul de mult alt „clasic”, Tom Clancy’s The Division, de anul trecut. The Division, unul dintre puținele jocuri care m-au făcut să le șterg. de „nervi”. Cu toate astea, nu înseamnă că este rău. Nu pe gustul meu, e clar.

Wildlands promite multe. Eu unul sunt curios să știu cum este cu controlul pe PS4. Se știe că The Division avea probleme destul de serioase în acest sens. Să sperăm însă că totul va fi bine.

Rezistența mea a fost aproape zero, mă refer la a îl cumpăra sau nu. La decizie a contribuit și filmulețele de pe Youtube. Mi-am zis să risc. Și… a meritat din plin.

 

Copia mea am cumpărat-o de aici. Locul preferat când vine vorba de jocuri.
Instalarea a durat ceva. Nu mă refer aici la cei peste 2GB ce trebuie descărcați pentru partea de online. Nu am Playstation Plus, nu am cumpărat jocul pentru partea lui online.
Prima lansare a jocului, după instalarea ce a durat peste 20 de minute, s-a făcut destul de rapid. Asta înainte de descărcarea modulului pentru online. După care, fiecare lansare durează, jocul conectându-se la server. Este puțin enervant. Ca să nu mai zic de notițele primite pe ecran de fiecare dată când sunt deconectat de la serverul lor, de asemenea când se restabilește legătura. Bug-uri sunt și ele, dar pe astea le trec cu vedere.
Visual
Din punct de vedere vizual, jocul este foarte fain, mai ales dacă ne gândim la detalii și la câmpul vizual. Ploaia udă personajul până la piele, șoselele asfaltate ude sunt o încântare pentru ochi, apa din lacuri și râuri este apă etc.
Cum se joacă
Ubisoft o dă de cel puțin patru ani înainte cu afirmația că experiența „open world” este viitorul jocurilor. Și Wildlands tocmai asta demonstrează. Fiind un „împătimit” a acestui gen de joc, nu pate decât să mă încânte.
Poți aborda jocul ca un vântură lume, pe toată harta. Și nu este o lume mică. Găsești la tot pasul ceva de făcut, adică ceva de redus la tăcere, de atacat. O poți face personal sau îi poți pune pe cei trei tovarăși ai tăi să o facă pentru tine. Recomand puțină exploatare în afara „firului poveștii” pentru a acumula puncte și resurse. Pentru o mai bună tactică, recomand alegerea posibilității de a „tăgui” cel puțin două ținte, Foarte utilă pentru cazul în care ai câte doi inamici în stânga și în dreapta în drumul pe care trebuie să te deplasezi în vederea ducerii la bun sfârșit a misiunii trasate. Sistemul acesta este destul de bine pus la punct, uneori enervant de „real”, mă refer aici la pierderea țintei de către tovarășii de arme atunci când ținta dispare de după un zid sau obstacol. Uneori este inexplicabil cum tovarășii tăi reușesc să îi elimine. Dacă nu ești genul și vrei să joci în genul Serious Sam, o poți face ca atare. După care te trezești cu și mai mulți inamici pe cap, inclusiv elicoptere înarmate. Avem chiar parte de modul de cel mai căutat, în loc de steluțe de poliție avem epoleți. Iar poliția este înlocuit de forța armată a statului în combaterea „cocaleros”.
Am scris și voi scrie acest review pe bucăți. Jocul este atât de bun încât devii dependent de-a dreptul. Nu am mai întâlnit de multă vreme un joc care să te lipească atât de mult de ecranul televizorului. Și este ENORM. Pe lângă faptul că este extrem de bine realizat din punct de vedere vizual, povestea este și ea duna de zile mari, personajele care mai de care mai diverse și fioroase. Felul în care poți aborda o misiune este nelimitat. Îmi era frică de problemele de control pe PS4, dar nu a fost să fie. Ubisoft a făcut o treabă bună (față de The Division). Cum am mai spus, bug-uri sunt, nici nu se putea altfel, să fim sinceri, dacă ne raportăm la imensitatea hărții. Cel mai „remarcabil” constatat de mine a fost cel de la finalul misiunii în care trebuia să elimin pe cei doi torționari, La Yuri și El Polito. Noroc că ai posibilitatea de a rejuca toate misiunile principale.
Jocul a creat deja controverse. Cei mai „nefericiți” sunt autoritățile din Bolivia. Hm… Jocul este o ficțiune, ca de altfel orice film sau emisiuni TV de divertisment. Ubisoft a spus că a ales Bolivia datorită caracteristicilor locației, a bogăției țării. Într-adevăr, Bolivia este o țară extrem de frumoasă. Pe mine m-a impresionat foarte mult frumusețea locurilor prin care am „trecut”. Unele dintre ele îmi aduc aminte de anumite locuri din țara noastră. Pe bune, unele drumuri de munte îți aduc aminte de Transfăgărășan, Transalpina și alte drumuri „bătute” de mine cu mașina prin țară. M-am „chinuit” să acop toată harta, într-o plimbare cu elicopterul. Imposibil într-o singură sesiune de joc. Zburând riști să ieși din aria de acoperire a jocului și te trezești că te „resetezi” în nu știu ce tabără a aliaților. Ca să o iei de la capăt… Îți pierzi pur și simplu răbdarea. Am vrut să dau de deșertul de sare, dar nu l-am găsit. Nu am vrut să mă uit pe net sau să consult harta, deși cred că asta este singura modalitate de a îl găsi mai repede. Apropo, cine vrea să dea o tură prin marea zonă de sare: este undeva în zona Koani (zona reală este Uyuni Salt Flat, cred), în colțul de nord vest.
Muzica este și ea foarte faină. Am optat pentru versiunea De Luxe, care conține harta din joc a Boliviei și un CD audio cu soundtrack-ul. Nu m-a încântat statueta. 🙂
Mă așteptam ca „misiunile” să fie repetitive. Dar… sunt și nu sunt. După nenumărate ore de joc, câteva zile bune la rând, nu m-am plictisit. Chestie destul de rară. Dacă Ubisoft a reușit o astfel de performanță, oare cum va reacționa Rockstar, mama și tatăl jocurilor open world? Aștept cu nerăbdare Red Dead Redeption 2, iar de la Sony The Last of Us 2 (oare va fi și acesta open world, sau va fi tot liniar?).

În cele ce urmează câteva filmulețe pentru a vă face o idee despre ce este vorba.

Abordarea unei misiuni:

Condusul prin ploaie:

Avioane avioane…

Cum este vremea rea în joc? Aici o mostră:

Am vorbit mai sus de deșertul de sare. Iată-l:

Un ultim filmuleț, despre cum arată aeroportul din deșertul de sare și ce periculos este să zbori în zonă. Se poate vedea, de asemenea, cât de vastă este lumea din Wildlands.

Ce mai este de spus? Sigur, sunt misiuni mai grele, altele mai ușoare. Una care mi-a dat bătăi de cap datorită abordării: trebuie să intri într-un garaj fără a fi observat. O misiune clasică de furișare. Am încercat de nenumărate ori până să reușesc. De fiecare dată se dădea alarma. Nu ține faza cu omorâtul paznicilor. Iți trebuie răbdare și tutun, vorba aceea. Trebuie să studiezi terenul, traseul pe care se deplasează paznicii, să eviți lichidarea acestora pe traseul care se intersectează cu al altuia. O adevărată provocare. Ciudat a fost o fază, atacând misiunea noaptea: doi dormeau în pat, în camere alăturate. Împușcarea unuia în plin somn, cu amortizor (normal) îl face să se trezească pe cel de al doilea din camera alăturată și pa misiune. La naiba! Cred că am petrecut peste o oră să duc misiunea la sfârșit, abordând diverse tactici. Ciudat, nu m-am enervat așa de tare ca de obicei atunci când ratezi ceva într-un joc. Sincer, de abia așteptam să o iau de la capăt, mereu și mereu. Chestia asta mi se întâmplă destul de rar. De fapt, aproape niciodată. Wildlands a reușit să mă prindă rău de tot.

Concluzie:
Am scris la începutul articolului că jocul se încarcă greu realizând conexiunea la server. Asta a fost la început. Între timp conexiunea se face mult mai repede. Chestia însă care mă „bulversează” într- o arecare măsură: deși am progresat și am luat ceva „cupe”, pe profilul meu de joc nu apare nimic. Nu că m-ar interesa, dar este oarecum ciudat.
Un joc care merită investiția. Distracție cât cuprinde pentru zeci de ore. Plus că poți rejuca fiecare dintre misiunile principale. Pentru eventuală abordare nouă. Spor la joc!

Lasă un răspuns

